szinamond

2003/10/17
Elmentem az Imani gyűlésére, irtó érdekes volt. A fekete diákok szövetsége ez, van egy nagyon szép házuk a kampuszon. A gyűlést egy "imával" kezdtük, ami inkább egy kis közösség-összetartó versikére emlékeztetett. Meghallgattunk egy felvételt, amin egy fekete humorista a "nigger" szó körül bűvészkedett. Pontosabban, az összes poén erre a szóra ment ki, tulajdonképpen minden sztereotípiát felsorolt, ami az "n-szóhoz" (mert így emlegették) kapcsolódik.

A vita arról szólt, hogy akkor most szabad-e használni a szót, vagy nem. Tudniillik, a feketék nagyon gyakran ezt használják a haverjaik megnevezésére is, mi több, azt is, hogy "dog" - ezt mondjuk nagyon nem értettem. Iszonyúan bírom, hogy itt az emberek tényleg elmondják a véleményüket, ha valami őket érintő dologról van szó. Volt, aki amellett érvelt, hogy ha ők használják a szót, akkor elveszti a negatív jelentését, mások persze kiakadtak ezen. Mivel a többszáz éves elnyomást és rabszolgaságot nem lehet csak úgy eltörölni. Azt is felhozták, hogy a negatív sztereotípiák megszüntetéséhez pozítív képeket kellene kialakítani. Ami meggyőző volt számomra az az, hogy mindegy, hogy színesbőrű ember használja a szót, mert maga a használat legitimizálja a létezését. Tehát a nemfehér ember simán kiveszi a fekete szájából a szót.

Ami engem kicsit zavart, hogy a sztereotipizálást és rasszizmust fehér tevékenységként emlegették csak. Szerintem ha már a szavakat akarjuk tisztázni, arra is figyelni kellene, hogy nem csak fehérember lehet rasszista, legalábbis én nem örülök neki, ha "lefehéreznek".

A végén meghívtam őket a vasárnapi mozizásunkra, a klubunkkal. És a legjobb hír: sikerült elintéznem a pénzt a jövő heti kiránduláshoz. Kaptunk egy kalap pénzt, hogy megnézzük a csodálatos faleveleket és elmenjünk egy labirintusba itt Connecticutban. Tisztára élvezem a szervezkedést. Juhuu.


Komolyan, hihetetlenek a színek.

Nemtom, a színektől vagy mitől van, de olyan szerelmetes hangulatba kerültem ma. Elkezdtem ábrándozni. Ez azt eredményezte, hogy kárba ment a kétheti tudatos evésem és tornám: benyomtam az arcomba egy bazifinom fagyit: csoki és karamell. Ez utóbbibankis golyócskák is voltak, belül karamellel. Meg tettem rá egy kis cseresznyegenyát is (hogy hívják a szószt gyűmölccsel?), és nem átallottam megenni. Merengve megenni, merengue meg lenni hiphip hop.


szinamondta 10/17/2003 06:14:00 AM


0 comments

. . .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home






This page is powered by Blogger. Is yours?