szinamond

2004/01/29
Lehetek még beatboxer? Ha eleget gyakorlok, talán igen. Vigyázat, rá lehet pattanni erre a site-ra teljesen!
Beatboxtv.com, nagyon súlyosan megtanít. Itt próbálgattam, hogy ppppcccc, ppp cccccc, meg a snear-t, ami kábé úgy hangzik, mintha épp félrenyeltem volna, és fuldokolnék. Albin szerint is olyan, mintha épp felrobbanna valami a csávó szájában, amitől egyébként Rahzel koncertjén én is tartottam.

A Worldly Sex-en ma megnéztük a Brain Sex című filmet, tisztára biológia órán éreztem magam. A legérdekesebb megállapítás az volt, hogy a nők és a férfiak szexuális vágyai és elvárásai nagy részben biológiai különbségek miatt annyira eltérőek. Van egy idegcsoport, fogalmam sincs, mi magyarul a neve, corpus colossum. Ez a felelős a bal és a jobb agyfélteke közti összeköttetésért, és a nőké jóval nagyobb. Kísérletek szerint a nők sokkal könnyebben felismerik az emocionális jelzéseket (pl könnyen meg tudják állapítani, hogy a képen látható alak hogyan érez) - ami állítólag azért is van így, mert jobb a kommunikáció az agyukban, kevesebb munkával több információt tudnak begyűjteni és értékelni. Emiatt mondják, hogy a nők sokkal intuitívabbak.

Ami engem leginkább érdekel az, hogy a nemek eltérő kommunikációját is részben biológiailag magyarázta a film. Azt, hogy a nők sokkal jobban igénylik az érzelmi kommunikációt, verbálisabbak, míg a pasik gyakorlatiasabbak. Erre a következő példát hozták: asszony kérdi "Izlik a kaja?" Pasi válaszol "Hisz azt eszem." Tehát nem bizonygatnak, nem analizálnak, mint ahogy a nők, én, teszik. A film szerint részben a történelmi szerep miatt: a család fenntartásában, a feladatok megszervezésében nagyon kellett a verbalitás, míg a férfi elég, ha ordított egyet, mielőtt belevágta a lándzsáját szerencsétlen mammutba.

Viccelek. Sok nekem ez a biológiai magyarázat, hol a kultúra és a társadalom szerepe? Viszont magamra tudom vonatkoztatni nagyon. Mikor azt érzem, hogy jaj, de ki kell mondani, és jaj, de szeretném hallani. Az érzelmeket. Közben ők meg csak néznek, hogy de hiszen itt vagyok. Köszi, korpusz kolosszum. Megmagyaráztál oly sok mindent.



szinamondta 1/29/2004 07:01:00 AM


0 comments

. . .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home






This page is powered by Blogger. Is yours?