szinamond

2004/08/03
A koboldom megint meglepett. Dave-vel aimeztem, es mar eppen kileptem volna, mikor Den egyszercsak bejelentkezett. Mindig igy talal meg; mint par napja Bostonban. Kulonvaltunk vasarlaskor, es mikor en par ora mulva hazafele battyogtam, ott jott szemben kocsival, hogy gondolta, felvesz. Azt mondja, minden rendben van a JET-programmal (ezzel fog angolt tanitani Japanban), de kb egymillioan vannak a vilag minden reszebol. Es szegenynek jetlagje van, de olyan edeset mondott: hogy delutan negy orakor ugy erzi magat, mint egy doglott fa.

A masik jo dolog a chaten kivul a
Bamboozled volt. A hip hop kurzus ota meg akartam nezni. De tokre elfelejtettem, hogy jatszik benne Mos Def, ugyhogy olyan boldog voltam, mikor felbukkant a tompe orra. A film erdekes, de Spike Lee most sem gyozott meg teljesen. Az nyilvanvalo, hogy az afrikai-amerikai sztereotipiakat akarja eloszlatni, de a figurai nem egyertelmuek szamomra. Valoszinuleg azert, mert ok maguk is ossze vannak zavarodva a feketeseguket illetoen. Viszont latszik, hogy nagy munka volt sok kutatassal, es az, ahogy a minstrel show-kat bemutatja, megrazo. Ezek azok a show, amelyekben a feketek bekormozott arccal, vervorosre festett szajjal leptek fel, csak azert, mert a fehereknek ez kellett, hogy rohoghessenek. Es ugy ugraltak, mint a makimajmok es olyan hangokat hallattak, amikrol az jut eszedbe, hogy "ckckck umba umba".


Informativ site Jim Crow cuccokrol, meg blackface comedy-rol.


szinamondta 8/03/2004 06:27:00 AM


0 comments

. . .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home






This page is powered by Blogger. Is yours?