szinamond

2005/07/10
Fekete misén voltam reggel. (A napi öt-hat órás alvás újra bevezetve, így a reggeli felkelés kicsit nehéz.) A New Covenant Church a Dózsa György úti megállónál van egy szabadidőközpontban (vagy miben), és minimum két órát kell tervezni az istentiszteletre. És persze jó fekete ismerősökkel menni, bár így is rögtön feltűnik az ember az afrikaiak között. Megkérnek, hogy mutassa meg magát, aki először jött, majd megtapsolják és hátba veregetik. Olyan volt, mint amilyenre számítottam, bár nem tudtam igazán átélni. Bírtam, hogy míg a prédikátor a színpadon nyomta mikrofonba, mindenki körben mormogott és csukott szemmel imádkozott - abszolút oral tradition. Annyira érdekes, hogy a feketéknél minden verbálisan is kifejeződik, és anélkül, hogy erről hosszasan fejtegetnék, csak annyi, hogy szerintem ami elindult az afrikai bölcsőben az imádsággal, az szinte töretlenül folytatódik a hip hopban. Most exquisite verbal skills.

Mögöttem egy csinos, fiatal nő állt és a prédikáció alatt egyre hangosabban, szinte extatikusan dicsőítette az urat. Jó volt látni, hogy ez nekik megy. Annak ellenére, hogy katolikus vagyok papíron, én nem tudok hinni a konvencionális istenben, bár a sajátom valahol megvan.

Hogy lehet egy vallásnak
kínzóeszköz a jelképe?


szinamondta 7/10/2005 03:00:00 PM


0 comments

. . .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home






This page is powered by Blogger. Is yours?