szinamond

2010/02/03
Körülbelül tizenöt, majdnem húsz év után saját szántamból elmentem templomba vasárnap. M., dél-szudáni, nagyon cuki, ötvenöt körüli munkatársnőm jár, ígyhát meghívattam magam a protestáns istentiszteletre. Pár órával K. érkezése előtt.

Azt hittem, több lesz az átlényegült, afrikai éneklés. Viszont az egyik felolvasott passzus (asszem a Good News Bible-ból) és annak az értelmezése nagyon tetszett.

Arról szólt, hogy mindannyian atléták vagyunk. Ha el akarjuk érni a célt, ha nyerni akarunk, akkor fel kell adni bizonyos dolgokat: nem zabálhatjuk degeszre magunkat a legfinomabb étkekkel, nem henyélhetünk, szigorú időbeosztást kell tartanunk, és imádkoznunk kell.

Az utóbbit nem vonatkoztattam magamra, de a többit igen. Ha nagyon szeretné az ember elérni a célját, akkor küzdenie kell érte és valóban le kell mondani egyről s másról. Na én erre K. esetében (nyilván mire vonatkoztattam az egész példázatot) túl későn jöttem rá.

Mégpedig, hogy igenis kész lennék lemondani az elidegenítő, fájdalmas szabadságvágyam egy részéről. Hogy nem tarthatom folyamatosan önmagamat a középpontban. Hogy simulékonyabbnak kell lennem és keresnem a másik kedvét.

Amikor Dél-Afrikába mentünk, egy kívánsága volt. Hogy szálljunk meg Knysna közelében egy ódon kastélyban, ahol világítás sincs csak gyertyával, és zuhanyozni vödörből lehet. Nem jutottunk el oda. Mert én idővel lebeszéltem róla, mondván, úgysem töltünk a szálláson semennyi időt, csak pénzkidobás volna.

Mint annyit mindent, ezt is annak rendje szerint bánom.

Rájöttem, hogy passzív agresszív vagyok.

Labels: , , , ,



szinamondta 2/03/2010 07:41:00 PM


2 comments

. . .

2 Comments:

Blogger Bob said...

passzív agresszív? nekem nem jössz össze ezzel, már megbocsáss:

"Ha Ön passzív-agresszív személyiségzavarban szenved, akkor valószínűleg rettenetes tehernek érzi környezetének legapróbb kérését is. Általában nem szereti és elutasítja mások autoritását, még akkor is, ha jóindulatú tekintélyről van szó. Többnyire úgy érzi, szörnyű terhek nehezednek Önre, amelyekkel nem tud megbirkózni. Védekező magatartást vesz fel környezetével szemben, amely folyamatosan elárasztja teljesíthetetlennek érzett követelésekkel. Munkájában és személyes kapcsolataiban is meg nem értettnek, alábecsültnek, kihasználtnak érzi magát. Sokszor dühös vagy elégedetlen, és automatikusan mindenre negatív módon reagál."
és így tovább

(wordverif:mychans, btw)

8:48 PM  
Blogger szinamond said...

Neeeeem ... mychans komolyan?? Beszarok.

Köszi, édes vagy. Szó szerint tényleg nem ilyen, de sokszor pattintok passzív magatartással. Relatíve.

8:58 PM  

Post a Comment

<< Home






This page is powered by Blogger. Is yours?